گوشه چشم

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

خطبه ی افتخار

چهارشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۵:۳۴ ب.ظ

آنچه در خطبه ی افتخار از حضرت امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه السلام روایت شده که اصبغ بن نباته آن را روایت کرد و گفت

امیرالمؤمنین خطبه می خواند پس در خطبه اش فرمود

من برادر رسول خدا و وارث علم و معدن حکم و صاحب سر او هستم و خداوند در کتابی از کتاب هایش حرفی را نازل نکرد مگر این که به تحقیق به من انجامید و برای من تا روز قیامت علم ماکان و مایکون را مهیا کرد

علم انساب و اسباب به من داده شد و هزار کلیه به من اعطا شد که هر کلید هزار در را می گشاید و به علم قدر یاری شده ام و به درستی که آن در اوصیای بعد از من جریان می یابد همان طور که شب و روز جریان دارد تا این که خداوند زمین و آنان که بر روی او هستند را به ارث می برد و خداوند بهترین وارث ها است


صراط و میزان و پرچم و کوثر به من داده شده است ، من در روز قیامت جلوتر از بنی آدم هستم ، من حسابدار خلق هستم ، من آن ها را در جایگاهشان فرود می آورم و من عذاب اهل آتشم ، آگاه باش همه ی آن از فضل خدا بر من است و هر کس انکار کند که همانا برای من در زمین دفعه ای پس از دفعه ای و بازگشت بعد از رجعت است و این که حادث بودم همان طور که قدیم بودم ، پس به تحقیق ما را قبول نکرده است


من صاحب حجت خدا هستم ، من صاحب نمازها ، من صاحب انتقام ، من صاحب راهنمایی ها ، من صاحب نشانه های عجیب و عالم به اسرار خلایق هستم


من قله ای از آهنم ، من همیشه جدید هستم. من قرار دهنده فرشتگان در جایگاهشان هستم ، من در ازل از ارواح عهد گیرنده بودم ، من به امر خدا قبوم و جاودان به آنها نداد دادم (الست بربکم ) ، من کلمه ناطق خدا در خلقش هستم ، من در نمازها بر همه خلایق عهد گرفتم ، من یاور بیوه زنان و یتیمان هستم ، من در شهر علم هستم ، من غار بردباری ، من کشتی بر پای خداوند ، من صاحب پرچم حمد و من صاحب توفان بعد از توفان هستم و اگر شما را باخبر سازم ، شما کافری می شوید


من قاتل گردنکشان ، من ذخیره دنیا و آخرت و من سرور مؤمنین ، من پرچم هدایت یافتگان و صاحب یمین هستم ، من یقین هستم ، من امام پرهیزگارانم ، من در دین ، جلوترم ، من طناب استوار خدا هستم ، من کسی هستم که به وسیله ی این شمشیرم زمین را پر از عدل می کند همان طور که از ظلم و ستم پر شده است ، من همنشین جبرئیل ، من تابع میکائیل ، من درخت هدایت و پرچم تقوی هستم ، من جمع کننده ی خلایق به سوی خدا به وسیله کلمه ای که به آن خلایق جمع می شوند ، هستم

من پدید آورنده ی انسان ها هستم 

من تمام احکام هستم ، من صاحب شاخه ی درختان و شتر سرخ رنگ هستم ، من باب یقین ، من امیرالمؤمنین ، من همنشین خضر ، من صاحب سفیدی و درخشندگی ، من صاحب سرزمین وسیع ، من قاتل رقیبان ، من هلاک کننده شجاعان ، من صاحب نسل های اولین ، من بزرگترین تصدیق کننده ، من بزرگترین جدا کننده ی حق از باطل ، من گوینده ی سخن به وحی ، من صاحب ستارگان و تدبیر کننده ی ستارگان به امر پروردگارم و علم خدایی که مرا به آن اختصاص داد ، هستم .

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۰۴

نظرات  (۳)

سلام.
خوشحال میشیم سری به ماهم بزنید.
سلام.
خوشحال میشیم سری به ماهم بزنید.
سلام علی آقا 
تونستی یه سری به وب بنده بزنید

یاعلی
پست دومیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی