گوشه چشم

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

احساس خوشبختی...

يكشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۰۹:۵۵ ب.ظ


  • چه موقع احساس خوشبختی داری؟

چند آرزو هست که تصورم این هست که وقتی بهشون برسم احساس خوشبخت بودن داشته باشم.

  • از اونجایی که الان هم یه زمانی برای خودش آینده بوده، می تونی بگی چه آرزوهایی بوده که قبلاً داشتی و بعد بهشون رسیده باشی و احساس خوشبختی رو تجربه کرده باشی؟

مکث....باز هم مکث....خیلی مکث....

  • چی شدی؟

بنظرم هیچ اتفاقی نبوده که اینطور بوده باشه. یعنی اون اتفاقات و اون برآورده شدن آرزوها، احساس خوشبختی رو به دنبال نداشت.

  • اینجاست که یک سؤال کلیشه ای رو مجبورم بپرسم: اصلاً خوشبختی یعنی چی؟

یعنی خوش + بختی

  • این چه وضعشه؟ درست جواب بده

مکث...مکث......

  • این نشونه ی خوبیه...

خب، من الان کلی توی گذشته مستغرق شدم. نتیجه این بود که اون احساس خوب رو در تجربه ی یک سری لحظات خوب و به یادماندنی پیدا کردم. لحظاتی که می تونست از دیدن، شنیدن، حس کردن و حتی چشیدن شکل گرفته شده باشه. اما چیزی رو متوجه شدم که باعث نگرانیه. چه این لحظات خوش و چه اون اتفاقات مهم، همگی ناشی از عوامل فرهنگی،اجتماعی و حتی سیاسی هستن.چیزایی نیستن که از درون خودم شکل گرفته شده باشن. ممکنه که آدمایی که قدرتمندتر از من هستن،شرایطی رو ایجاد کنن که من به سمتی از خوشبختی میل و حرکت داشته باشم که اونا میخوان. این افراد میتونه خانواده، دوست، مدیر،رئیس و … باشه.

  • این چه ایرادی داره؟

اونام آدم هستن، ممکنه غیر قابل اعتماد باشن. ممکنه احساس کنم که آزادی و استقلال ندارم.

  • پس بهتر از خدا پیدا نمیکنی!

درسته!

  • خدا بهت چی رو پیشنهاد داده؟

دین...

  • و پیشنهاد دین؟

خودسازی

  • حالا فکر نمیکنی اینکه اینقدر خودم-خودم و من-من می‌کنی یه کارش لنگ بزنه؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۹/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی