گوشه چشم

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

علم را فرا بگیرید و به دیگران هم یاد بدهید

پنجشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۳۱ ق.ظ

شهید ثانی در کتاب  " الاداب " گفته :خداوند متعال در سوره 17 انجیل فرموده:
وای بر کسی که نام علم را بشنود ولی آن را طلب نکند که چگونه با جاهلان در جهنم محشور خواهد شد. علم را فراگیرید و به دیگران هم یاد بدهید. زیرا علم اگر مقام شما را بالا نبرد، پایین نخواهد آورد. اگر شما را غنی نکند ، فقیر نخواهد کرد. اگر به شما نفعی نرساند ، ضرر نخواهد رساند.
نگویید که می ترسیم عالم شویم و عمل نکنیم، بلکه بگویید: امیدواریم که علم را یاد بگیریم و به آن عمل کنیم. علم  در روز قیامت شفاعت صاحبش را می کند و بر خداوند حق است که علم را خوار نکند. زیرا خداوند در روز قیامت می گوید:
ای جماعت علما، نظرتان درباره خداوند چه بود؟ آنها می گویند:
ما اطمینان داشتیم که خداوند در روز قیامت به ما رحم کند و ما را ببخشد.
پس خداوند می فرماید:
من شما را بخشیدم چون حکمت خودم را در وجود شما به ودیعت گذاردم . البته نه به خاطر ثمره آن علم این کار را کردم ، بلکه چون وجود علم خیر بود لذا آن را برای شما گذاردم. پس به جرگه بندگان صالح خودم داخل شوید که به وسیله رحمت من با آنان داخل بهشت بشوید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی